MOBYLETTE Mobymatic

€ 990,-

Gebruikt Marge
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 1
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 2
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 3
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 4
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 5
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 6
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 7
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 8
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 9
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 10
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 11
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 12
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 13
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 14
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 15
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 16
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 17
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 18
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 19
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 20
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 21
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 22
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 23
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 24
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 25
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 26
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 27
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 28
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 29
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 30
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 31
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 32
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 33
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 34
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 35
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 36
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 37
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 38
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 39
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 40
  • MOBYLETTE  Mobymatic Foto 41
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 1
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 2
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 3
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 4
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 5
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 6
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 7
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 8
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 9
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 10
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 11
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 12
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 13
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 14
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 15
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 16
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 17
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 18
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 19
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 20
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 21
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 22
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 23
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 24
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 25
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 26
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 27
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 28
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 29
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 30
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 31
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 32
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 33
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 34
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 35
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 36
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 37
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 38
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 39
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 40
  • MOBYLETTE  Mobymatic thumbnail 41
Merk: MOBYLETTE
Model:
Type: Mobymatic
Carrosserie: Bromfiets
Aantal deuren: 0 deuren
Transmissie: versnellingen
Tellerstand: 0 km
Kleur: beige
Cilinderinhoud: 49
Aantal cilinders: 0
Bouwjaar: 06-12-1954
Brandstof: Benzine
Soort voertuig: Personenauto
franse import, met echte patina look. Motobécane-fabriek, lanceerde zijn rijwiel met hulpmotor op de Utrechtse Najaarsbeurs van 1949, hetgeen een wereldprimeur was! De motorpers van die tijd beschreef de Mobylette als volgt: "Deze Kaptein heeft een motortje van 50 cc in een speciaal voor dit doel gemaakt frame. De tweetakt motor is in staat de fiets met een snelheid van 30 km/u voort te bewegen en dat het motortje dit zonder moeite doet blijkt wel uit het hierbij ontwikkeld lage toerental van 2800 toeren per minuut. Het brandstofverbruik bedraagt 1 liter op 70 á 80 km, met een mengverhouding van olie op benzine van 1 op 16, terwijl het tankje keurig tussen zadelframebuis en achterspatscherm weggewerkt is en twee liter brandstof kan bevatten. Het gewicht van het enkele frame is 18 kg en dat van het motortje 7 kg, wat overeenkomt met dat van zijn soortgenoten. Wat wij bij de motorfietsen de korte of primaire ketting noemen is hier uitgevoerd als een V-snaar die door een scherm aan het oog (en de broekspijp) onttrokken wordt. De secundaire overbrenging gebeurt door een ketting. Het gas wordt vanaf het stuur bediend door een draaibaar handle en mocht de motor onverhoopt tijdelijk de geest geven dan kan men de drie pennetjes aan de linkerzijde uittrekken en de motor staat vrij, zodat men zich trappend kan verplaatsen. In de koplamp zit nog een batterij verscholen die de lamp kan laten branden, die anders door de opgewekte stroom van de vliegwielmagneet gevoed wordt. Het motortje zelf was geen nieuwe constructie, maar in grote trekken een voortzetting van een type dat - met 60 cc cylinderinhoud en in combinatie met een losse tweeversnellingsbak - in de Poney, een licht motorfietsje, was gebruikt. Echter de motorkarakteristiek was danig gewijzigd. Het accent was nu gelegd op een grote trekkracht bij een laag toerental. Hoog vermogen was ingeruild voor trekkracht en een lange levensduur. Wat meteen opvalt bij het bekijken van de Mobylette - want zo wordt deze bromfiets toch altijd nog in de wandeling genoemd - is de practische en doelgerichte bouw. Een rijwielgedeelte met lage instap, ook geschikt dus voor dames, en het motortje gemonteerd voor de trapas, waardoor een laag zwaartepunt bereikt wordt en de kans op vervuiling van de kleding gering is. Het tankje is slim weggewerkt in een anders loze ruimte tussen zadelbuis en achterspatbord. Bedrijfsinformatie: Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden. Altijd ruim 500 auto's op voorraad, check de actuele voorraad via www.hofman.nl. Volg ons ook op facebook.com/HofmanLeek. Bel ons voor de mogelijkheden voor inkoop, verkoop, consignatieverkoop en stalling. * Veilig online kopen @ hofman.nl * Levering aan huis mogelijk * Inruil mogelijk. Al onze autos staan met een zeer uitgebreide fotoreportage (60-100 fotos) online op www.hofman.nl

Prijswijzigingen, zet en drukfouten voorbehouden.

  • Nummer Hofman.nl: BR4