Heinkel Tourist 103A-1 .

  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 1
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 2
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 3
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 4
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 5
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 6
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 7
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 8
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 9
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 10
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 11
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 12
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 13
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 14
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 15
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 16
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 17
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 18
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 19
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 20
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 21
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 22
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 23
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 24
  • Heinkel  Tourist 103A-1 . thumbnail 25
€ 4900,-
Merk:Heinkel
Model:
Type:Tourist 103A-1 .
Carrosserie:Overig
Aantal deuren:0 deuren
Transmissie:4 versnellingen
Tellerstand:50633 km
Kleur:overig
Cilinderinhoud:174
Aantal cilinders:1
Bouwjaar:14-04-1960
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

Origineel Nederlandse heinkel Tourist scooter uit 1960 met oud bijbehorend NL kenteken. Goed lopend en rijdend. De Heinkel Tourist 103 A-0 (1955-1957) werd geleverd met een met een vierversnellingsbak, een standaardisatie die nodig was om het motorblok ook in de "Heinkel Kabine" te kunnen gebruiken. Dit was een dwergauto, in feite een "kloon" van de ISO Isetta, die ook door BMW werd gemaakt. De 103 A-0 kreeg ook grotere wielen (van 8" naar 10") en dus ook een groter voorspatbord. De machine kreeg bovendien een telescoopvork. Heinkel Tourist 103 A-1 (1957-1960) werd het buisstuur vervangen door een geprofileerd stuur met een geïntegreerde snelheidsmeter, en het motorblok werd opgehangen in silent blocks. De deelbare velgen waren vervangen en de Siba-dynamo was vervangen door een exemplaar van Bosch. Heinkel Tourist 103 A-2 (1960-1965) Dit zou het laatste model "Heinkel Tourist" worden. De scooter had een iets gewijzigd model en was ook 4 cm korter dan zijn voorganger(s). De scooter was hoekiger en had, vooral aan de achterkant, meer het "vleugel" idee dat indertijd bij Amerikaanse auto's populair was. Er waren ook richtingaanwijzers aan boord en een vernieuwde buddyseat. De telescoopvork werd in 1963 weer vervangen: er kwam een getrokken schommelvork voor in de plaats. In 1965 stopte Heinkel met de productie van scooters.

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Nummer Hofman.nl: 16184

    Neem contact op over deze auto


    Home