MINI 1300 classic

  • MINI 1300 classic thumbnail 1
  • MINI 1300 classic thumbnail 2
  • MINI 1300 classic thumbnail 3
  • MINI 1300 classic thumbnail 4
  • MINI 1300 classic thumbnail 5
  • MINI 1300 classic thumbnail 6
  • MINI 1300 classic thumbnail 7
  • MINI 1300 classic thumbnail 8
  • MINI 1300 classic thumbnail 9
  • MINI 1300 classic thumbnail 10
  • MINI 1300 classic thumbnail 11
  • MINI 1300 classic thumbnail 12
  • MINI 1300 classic thumbnail 13
  • MINI 1300 classic thumbnail 14
  • MINI 1300 classic thumbnail 15
  • MINI 1300 classic thumbnail 16
  • MINI 1300 classic thumbnail 17
  • MINI 1300 classic thumbnail 18
  • MINI 1300 classic thumbnail 19
  • MINI 1300 classic thumbnail 20
  • MINI 1300 classic thumbnail 21
  • MINI 1300 classic thumbnail 22
  • MINI 1300 classic thumbnail 23
  • MINI 1300 classic thumbnail 24
  • MINI 1300 classic thumbnail 25
  • MINI 1300 classic thumbnail 26
  • MINI 1300 classic thumbnail 27
  • MINI 1300 classic thumbnail 28
  • MINI 1300 classic thumbnail 29
  • MINI 1300 classic thumbnail 30
  • MINI 1300 classic thumbnail 31
  • MINI 1300 classic thumbnail 32
  • MINI 1300 classic thumbnail 33
  • MINI 1300 classic thumbnail 34
  • MINI 1300 classic thumbnail 35
  • MINI 1300 classic thumbnail 36
  • MINI 1300 classic thumbnail 37
  • MINI 1300 classic thumbnail 38
  • MINI 1300 classic thumbnail 39
  • MINI 1300 classic thumbnail 40
  • MINI 1300 classic thumbnail 41
  • MINI 1300 classic thumbnail 42
  • MINI 1300 classic thumbnail 43
  • MINI 1300 classic thumbnail 44
  • MINI 1300 classic thumbnail 45
  • MINI 1300 classic thumbnail 46
  • MINI 1300 classic thumbnail 47
  • MINI 1300 classic thumbnail 48
  • MINI 1300 classic thumbnail 49
  • MINI 1300 classic thumbnail 50
  • MINI 1300 classic thumbnail 51
  • MINI 1300 classic thumbnail 52
  • MINI 1300 classic thumbnail 53
  • MINI 1300 classic thumbnail 54
  • MINI 1300 classic thumbnail 55
  • MINI 1300 classic thumbnail 56
  • MINI 1300 classic thumbnail 57
  • MINI 1300 classic thumbnail 58
  • MINI 1300 classic thumbnail 59
  • MINI 1300 classic thumbnail 60
  • MINI 1300 classic thumbnail 61
  • MINI 1300 classic thumbnail 62
  • MINI 1300 classic thumbnail 63
  • MINI 1300 classic thumbnail 64
  • MINI 1300 classic thumbnail 65
  • MINI 1300 classic thumbnail 66
  • MINI 1300 classic thumbnail 67
  • MINI 1300 classic thumbnail 68
  • MINI 1300 classic thumbnail 69
  • MINI 1300 classic thumbnail 70
  • MINI 1300 classic thumbnail 71
€ 14900,-
Merk:MINI
Model:1300
Type:classic
Carrosserie:Coupé
Aantal deuren:3 deuren
Transmissie:4 versnellingen
Tellerstand:63834 km
Kleur:bruin
Cilinderinhoud:1275
Aantal cilinders:4
Vermogen motor:44 kW / 60 pk
Massa:675 kg
Bouwjaar:29-03-1985
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

In het verleden door liefhebber gerestaureerde Mini. Voorzien van schijfremmen en een mooi klinkende 1300cc motor. Zeer net exemplaar uit 1985 met een nette gave carrosserie en prachtige nieuwe bekleding op de stoelen. Hij weegt slechts 620 kilo. De auto heeft momenteel een Belgische registratie , De goed lopende 1300 motor heeft voldoende pit en via de soepel schakelende 4 versnellingsbak worden de voorwielen aangedreven. Het was een revolutionaire en karaktervolle kleine auto die voor de British Motor Corporation (BMC) was ontworpen door Alec Issigonis (1906-1988) en die gemaakt werd in Birmingham. In deze auto werden voor die tijd nieuwe vooruitstrevende technieken toegepast, zoals een dwarsgeplaatste motor en voorwielaandrijving, een concept dat tegenwoordig veelvuldig wordt toegepast. De Mini was leverbaar met motoren van 850, 1000 en 1275 cc en in vele uitvoeringen. In 2001 presenteerde BMW, dat inmiddels eigenaar was van de merkrechten, een geheel nieuw ontworpen auto: de "New MINI". Legendarisch waren de Cooper uitvoeringen die 3x de rally van Monte Carlo wisten te winnen.

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Nummer Hofman.nl: 15733

360 graden foto / Video

    Neem contact op over deze auto


    Home