Renault Dauphine

  • Renault Dauphine  Foto 1
  • Renault Dauphine  Foto 2
  • Renault Dauphine  Foto 3
  • Renault Dauphine  Foto 4
  • Renault Dauphine  Foto 5
  • Renault Dauphine  Foto 6
  • Renault Dauphine  Foto 7
  • Renault Dauphine  Foto 8
  • Renault Dauphine  Foto 9
  • Renault Dauphine  Foto 10
  • Renault Dauphine  Foto 11
  • Renault Dauphine  Foto 12
  • Renault Dauphine  Foto 13
  • Renault Dauphine  Foto 14
  • Renault Dauphine  Foto 15
  • Renault Dauphine  Foto 16
  • Renault Dauphine  Foto 17
  • Renault Dauphine  Foto 18
  • Renault Dauphine  Foto 19
  • Renault Dauphine  Foto 20
  • Renault Dauphine  Foto 21
  • Renault Dauphine  Foto 22
  • Renault Dauphine  Foto 23
  • Renault Dauphine  Foto 24
  • Renault Dauphine  Foto 25
  • Renault Dauphine  Foto 26
  • Renault Dauphine  Foto 27
  • Renault Dauphine  Foto 28
  • Renault Dauphine  Foto 29
  • Renault Dauphine  Foto 30
  • Renault Dauphine  Foto 31
  • Renault Dauphine  Foto 32
  • Renault Dauphine  Foto 33
  • Renault Dauphine  Foto 34
  • Renault Dauphine  Foto 35
  • Renault Dauphine  Foto 36
  • Renault Dauphine  Foto 37
  • Renault Dauphine  Foto 38
  • Renault Dauphine  Foto 39
  • Renault Dauphine  Foto 40
  • Renault Dauphine  Foto 41
  • Renault Dauphine  Foto 42
  • Renault Dauphine  Foto 43
  • Renault Dauphine  Foto 44
  • Renault Dauphine  Foto 45
  • Renault Dauphine  Foto 46
  • Renault Dauphine  Foto 47
  • Renault Dauphine  Foto 48
  • Renault Dauphine  Foto 49
  • Renault Dauphine  thumbnail 1
  • Renault Dauphine  thumbnail 2
  • Renault Dauphine  thumbnail 3
  • Renault Dauphine  thumbnail 4
  • Renault Dauphine  thumbnail 5
  • Renault Dauphine  thumbnail 6
  • Renault Dauphine  thumbnail 7
  • Renault Dauphine  thumbnail 8
  • Renault Dauphine  thumbnail 9
  • Renault Dauphine  thumbnail 10
  • Renault Dauphine  thumbnail 11
  • Renault Dauphine  thumbnail 12
  • Renault Dauphine  thumbnail 13
  • Renault Dauphine  thumbnail 14
  • Renault Dauphine  thumbnail 15
  • Renault Dauphine  thumbnail 16
  • Renault Dauphine  thumbnail 17
  • Renault Dauphine  thumbnail 18
  • Renault Dauphine  thumbnail 19
  • Renault Dauphine  thumbnail 20
  • Renault Dauphine  thumbnail 21
  • Renault Dauphine  thumbnail 22
  • Renault Dauphine  thumbnail 23
  • Renault Dauphine  thumbnail 24
  • Renault Dauphine  thumbnail 25
  • Renault Dauphine  thumbnail 26
  • Renault Dauphine  thumbnail 27
  • Renault Dauphine  thumbnail 28
  • Renault Dauphine  thumbnail 29
  • Renault Dauphine  thumbnail 30
  • Renault Dauphine  thumbnail 31
  • Renault Dauphine  thumbnail 32
  • Renault Dauphine  thumbnail 33
  • Renault Dauphine  thumbnail 34
  • Renault Dauphine  thumbnail 35
  • Renault Dauphine  thumbnail 36
  • Renault Dauphine  thumbnail 37
  • Renault Dauphine  thumbnail 38
  • Renault Dauphine  thumbnail 39
  • Renault Dauphine  thumbnail 40
  • Renault Dauphine  thumbnail 41
  • Renault Dauphine  thumbnail 42
  • Renault Dauphine  thumbnail 43
  • Renault Dauphine  thumbnail 44
  • Renault Dauphine  thumbnail 45
  • Renault Dauphine  thumbnail 46
  • Renault Dauphine  thumbnail 47
  • Renault Dauphine  thumbnail 48
  • Renault Dauphine  thumbnail 49
€ 7900,-
Merk:Renault
Model:Dauphine
Carrosserie:Sedan
Aantal deuren:4 deuren
Transmissie:4 versnellingen
Tellerstand:57267 km
Kleur:rood
Cilinderinhoud:0
Aantal cilinders:4
Massa:660 kg
Bouwjaar:30-06-1961
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

De Renault Dauphine is een automodel van de Franse autofabriek Renault. Het model werd in 1956 op de markt gebracht als opvolger van de Renault 4CV. Er was bijna niets aan veranderd want de 4CV diende als basis: ook de Dauphine had de motor achterin.De cilinderinhoud werd vergroot van 760 naar 845 cc, daardoor kreeg de motor 32 pk, 11 pk meer dan de 4CV. De Dauphine is wat zwaarder dan de 4CV, vanwege de met 30 centimeter toegenomen lengte. De Dauphine was een succes, tussen 1956 en 1967 werden er 2,12 miljoen van gebouwd. De laatste Dauphine liep in 1965 van de band en de laatste Dauphine-Gordini in 1967. Naast het standaard model, dat 115 km/uur kon halen, was er ook een Gordini-versie, met in eerste instantie een vermogen van 37,5 pk en een topsnelheid van 128 km/uur, later gevolgd door een 40 pk motor. In 1962 werden 1000 exemplaren gebouwd als sportwagen in de kleur wit met blauwe, brede strepen over de kofferbakklep, het dak en de motorkap. De wielen van de Gordini waren op deze uitvoering gemonteerd en de koplampen hadden een grotere diameter van 18 cm tegen de normale uitvoering met een doorsnede van 16 cm. Het motorvermogen was opgevoerd tot 55 pk. Een jaar later werd een volgende serie van 1500 stuks uitgebracht met schijfremmen rondom. Door al deze wijzigingen verdween de Gordini-uitvoering, maar kwam in 1963 terug om de Ondine te vervangen.

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Nummer Hofman.nl: 15582

360 graden foto / Video