MINI 1300 cooper

  • MINI 1300 cooper  thumbnail 1
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 2
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 3
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 4
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 5
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 6
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 7
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 8
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 9
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 10
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 11
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 12
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 13
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 14
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 15
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 16
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 17
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 18
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 19
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 20
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 21
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 22
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 23
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 24
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 25
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 26
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 27
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 28
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 29
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 30
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 31
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 32
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 33
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 34
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 35
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 36
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 37
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 38
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 39
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 40
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 41
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 42
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 43
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 44
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 45
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 46
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 47
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 48
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 49
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 50
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 51
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 52
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 53
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 54
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 55
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 56
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 57
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 58
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 59
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 60
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 61
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 62
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 63
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 64
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 65
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 66
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 67
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 68
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 69
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 70
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 71
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 72
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 73
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 74
  • MINI 1300 cooper  thumbnail 75
€ 21900,-
Merk:MINI
Model:1300 cooper
Carrosserie:Overig
Aantal deuren:0 deuren
Transmissie:4 versnellingen
Tellerstand:72644 km
Kleur:rood
Cilinderinhoud:1275
Aantal cilinders:4
Bouwjaar:11-08-1972
Brandstof:Benzine
Opmerkingen

Originele en mooie Mini 1300 cooper, afkomstig uit Spanje, door het gunstige klimaat roestvrij gebleven , dubbele SU carburateurs, voorzien van schijfremmen en rembekrachtiger om het extra motorvermogen te temmen en een mooi compleet dashbord, zoals ook in de Innocentie 1300 Cooper was gemonteerd. De massaproductie begon met de opening van de Authi fabriek in Pamplona in 1969. In april van dat jaar kwamen er twee versies van de Mini 1000 op de markt, respectievelijk Standard en Especial. Zelfs de standaardversie werd destijds als relatief goed uitgerust beschouwd. De Mini zou de hoogste verkoopaantallen behalen van alle modellen in de korte geschiedenis van Authi, met meer dan 140.000 exemplaren tegen de tijd dat de fabriek zeven jaar later werd gesloten.De auto werd volledig geassembleerd in Pamplona. De carrosserie werd geleverd vanuit Engeland, de motor en de versnellingsbak werden vervaardigd in de eigen fabriek. In oktober 1968 verscheen de Mini 1275 C waarvan de C aan het einde aan de Cooper deed denken. Deze was uitgerust met lederen stoelen, een notenhouten dashboard en met diverse andere uitrustingsdetails die op de in Engeland geproduceerde Mini's niet leverbaar waren.In 1971 introduceerde Authi de Mini 1275 GT waarvan de specificaties nauw overeenkwam met die van de overeenkomstige in Engeland gebouwde Mini 1300 Cooper. Deze auto verving het eerste model van het bedrijf, de Mini 1275 C. De lederen stoelen en het notenhouten dashboard van het oude model verdwenen. Het bedrijf bleef bestaan tot 1976 toen British Leyland geen geld meer had en de bijna nieuwe Authi-fabriek werd verkocht aan de autofabrikant SEAT .

Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.

  • Nummer Hofman.nl: 15579

    Neem contact op over deze auto


    Home